fbpx

FOGLALKOZÁSAINK - DISZKALKULIA

Foglalj időpontot fejlesztésre, weboldalunkon keresztül. 

Anna Fejlesztőközpont- 1146 Budapest, Dózsa György út 29.

Rólunk

Fejlesztési Központunkban – egy olyan helyet alakítottunk ki ahol célunk, hogy elősegítsük Ön és gyermeke fejlődését, tanulási képességét, javítsuk a kapcsolataikat a gyermekek és szüleik számára. Központunk oktatási és fejlesztő tevékenységek központja, amelynek célja, hogy generációkon átívelően gazdagítsa az egyének életét.

Központunk a hét minden napján nyitva tart, alkalmazkodva az Ön szabadidejéhez, lehetőséget biztosítva a növekedésre és elkötelezettségre vágyó egyének számára.

Interaktív műhelyek, gyakorlatorientált fejlesztések és együttműködési kezdeményezések kombinációjával lehetővé tesszük résztvevőink számára, hogy alapvető készségeiket fejlesszék.  

Mivel foglalkozunk?

A tanuláshoz szükséges részképességek gyengébb, bizonytalanabb működése problémákat okozhat az
olvasás-írás elsajátításában, az írásban, a helyesírásban, a számolásban és a matematikai szövegértésben.
A felsorolt nehézségek speciális terápiás foglalkozások keretében enyhíthetők, ezáltal hatékonyabbá
válhat a tanulás. A nehézségekhez gyakran társul önértékelési probléma, aminek oldása a
gyógypedagógiai foglalkozások keretében megkezdhető, ezáltal javul a tanulási fűződő motiváció.

Mi a módszer lényege?

A diszlexia, diszkalkulia terápia lényege, hogy a fejlesztést mindig onnét kezdjük el, ahol az elakadás
tapasztalható. Akkor lépünk egy következő fejlődési szintre, ha már az előzőek megerősödtek. Fontos
még a többcsatornás („érzem”, „látom”, „hallom”, „mondom”, „csinálom”) megtámogatás, mert így
rögzülnek a legjobban az új ismeretek. A sikerélmények biztosítása könnyebb, vagy játékosabb
feladatokkal szintén fontos elem az önbizalom növelése érdekében.

Mi a tematika?

1-3 alkalmas felmérést követően meghatározzuk a fejlesztendő területeket. A legelső cél a bátorsítás,
önbizalom-erősítés, a nehézségekkel szembeni ellenállás enyhítése. Következő lépésben megkezdődik a
gyengébb képességek erősítése a fokozatosság elve alapján. Minden foglalkozás eleme egy-egy ellenőrző
feladat, hogy hol tart a fejlődés: még szükséges folytatni a terápiás munkát, vagy lezárható.

Kiknek ajánljuk?

A memória rövid távú gyengesége, a testséma, a téri tájékozódás bizonytalanságai, a rajzolás és színezés
kerülése már óvodás korban feltűnő jelek, így megelőző, preventív jelleggel már ennek a korosztálynak is
javasoljuk.
Azoknak az iskolásoknak, akik az iskolában és otthon is nagyon sokat gyakorolnak, tanulnak, mégsem
tudják a lépést tartani társaikkal. A képességek és a befektetett munka ellenére nem jönnek a jó
eredmények. Vagy jönnek, de nagyon-nagyon sok frusztráció, stressz árán.

Mit érhetsz el vele?

Enyhülnek a problémák, nehézségek, könnyebbé válhat a tanulás. Több sikerélményhez jutás és jobb
eredmények lehetnek az iskolában. Az iskolán kívüli életben (pl. vásárlás, tájékozódás, információk
megértése) eligazodás szintén javulás tapasztalható.

A diszkalkuliáról

Mi a diszkalkulia?

Nem tudnak időben visszaszámolni, kiszámítani mikor induljanak el, hogy pontosan odaérjenek. Nehézséget okoz a jobb és bal irány megkülönböztetése, a távolságoknak a felmérése, nem jó a ritmusérzék. Kialakulásának oka lehet terhességi, születési zavar, vagy szerzett (agyvérzés, egyéb agykárosodás).

Mikor gyanakodjunk?

  • számolási zavar,
  • felcserélik a számokat,
  • nagyságrendeket eltévesztik,

Foglalj időpontot!

Telefon: +36 30 525 3827