fbpx

FOGLALKOZÁSAINK - DISZGRÁFIA

Foglalj időpontot fejlesztésre, weboldalunkon keresztül. 

Anna Fejlesztőközpont- 1146 Budapest, Dózsa György út 29.

Rólunk

Fejlesztési Központunkban – egy olyan helyet alakítottunk ki ahol célunk, hogy elősegítsük Ön és gyermeke fejlődését, tanulási képességét, javítsuk a kapcsolataikat a gyermekek és szüleik számára. Központunk oktatási és fejlesztő tevékenységek központja, amelynek célja, hogy generációkon átívelően gazdagítsa az egyének életét.

Központunk a hét minden napján nyitva tart, alkalmazkodva az Ön szabadidejéhez, lehetőséget biztosítva a növekedésre és elkötelezettségre vágyó egyének számára.

Interaktív műhelyek, gyakorlatorientált fejlesztések és együttműködési kezdeményezések kombinációjával lehetővé tesszük résztvevőink számára, hogy alapvető készségeiket fejlesszék.  

Bemutatkozás

Tóth-Bachner Sofi vagyok. Alap gyógypedagógusi diplomám 2004-ben szereztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán. Később, 2012-ben ugyanitt szakvizsgáztam gyógypedagógiai területen.

Gyógypedagógus-pszichopedagógusként a tanulási teljesítményzavarok megelőzésével, oldásával foglalkozom. A tanulási problémákhoz kapcsolódóan célom az érzelmi- és viselkedés, valamint az alkalmazkodás zavarainak csökkentése, megszüntetése.

Terápiás munkám szemlélete holisztikus, teljességre törekvő. A képességek edzése játékos formában zajlik, hiszen így biztosítható az oldott és nyugodt hangulat. Fontos szempontnak tartom a szülőkkel való együttműködést, hiszen így érhetünk el közösen sikereket a gyermek fejlődése érdekében.

Korábban, a pedagógiai szakszolgálat keretében sok tapasztalatot szereztem a diagnosztika, felmérés és szűrés területein. Utazó gyógypedagógusként feladataim közé tartozott a sajátos nevelési igényű gyermekek (diszlexia, ADHD, autizmus), tanulók segítése, fejlődésének kísérése. Jelenleg intellektuális képességzavarral élő gyermekek nevelésével-oktatásával foglalkozom.

Szeretettel várom nagycsoportos óvodás kortól a gyermekeket, kamaszokat és fiatalokat megelőzés, illetve a már kialakult problémák elegyengetése céljából. Lépjünk együtt a fejlődés útjára!

A területet érintő szolgáltatások:

  • diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia (disz) vizsgálat és terápia,
  • diszpreventív iskolaelőkészítő foglalkozások,
  • komplex képességvizsgálat,
  • egyéni és csoportos (3-4 fő) képességfejlesztések,
  • GMP diagnosztika (a beszédészlelést és beszédmegértést vizsgáló eljárás)

 

Mivel foglalkozom?

A tanuláshoz szükséges részképességek gyengébb, bizonytalanabb működése problémákat okozhat az
olvasás-írás elsajátításában, az írásban, a helyesírásban, a számolásban és a matematikai szövegértésben.
A felsorolt nehézségek speciális terápiás foglalkozások keretében enyhíthetők, ezáltal hatékonyabbá
válhat a tanulás. A nehézségekhez gyakran társul önértékelési probléma, aminek oldása a
gyógypedagógiai foglalkozások keretében megkezdhető, ezáltal javul a tanulási fűződő motiváció.

Mi a módszer lényege?

A diszlexia, diszkalkulia terápia lényege, hogy a fejlesztést mindig onnét kezdjük el, ahol az elakadás
tapasztalható. Akkor lépünk egy következő fejlődési szintre, ha már az előzőek megerősödtek. Fontos
még a többcsatornás („érzem”, „látom”, „hallom”, „mondom”, „csinálom”) megtámogatás, mert így
rögzülnek a legjobban az új ismeretek. A sikerélmények biztosítása könnyebb, vagy játékosabb
feladatokkal szintén fontos elem az önbizalom növelése érdekében.

Mi a tematika?

1-3 alkalmas felmérést követően meghatározzuk a fejlesztendő területeket. A legelső cél a bátorsítás,
önbizalom-erősítés, a nehézségekkel szembeni ellenállás enyhítése. Következő lépésben megkezdődik a
gyengébb képességek erősítése a fokozatosság elve alapján. Minden foglalkozás eleme egy-egy ellenőrző
feladat, hogy hol tart a fejlődés: még szükséges folytatni a terápiás munkát, vagy lezárható.

Kiknek ajánlom?

A memória rövid távú gyengesége, a testséma, a téri tájékozódás bizonytalanságai, a rajzolás és színezés
kerülése már óvodás korban feltűnő jelek, így megelőző, preventív jelleggel már ennek a korosztálynak is
javasoljuk.
Azoknak az iskolásoknak, akik az iskolában és otthon is nagyon sokat gyakorolnak, tanulnak, mégsem
tudják a lépést tartani társaikkal. A képességek és a befektetett munka ellenére nem jönnek a jó
eredmények. Vagy jönnek, de nagyon-nagyon sok frusztráció, stressz árán.

Mit érhetsz el vele?

Enyhülnek a problémák, nehézségek, könnyebbé válhat a tanulás. Több sikerélményhez jutás és jobb
eredmények lehetnek az iskolában. Az iskolán kívüli életben (pl. vásárlás, tájékozódás, információk
megértése) eligazodás szintén javulás tapasztalható.

A diszgráfiáról

Mi az a diszgráfia?

 Írás, helyesírás zavara. Íráskészség gyengesége, helyesírási hibák jelentkezése. Kialakulhat örökleteség, jobb-kezesség-balkezesség zavarából fakadóan, észlelési nehézségek miatt, anatómiai károsodások miatt, anyagcserezavarok miatt.

Mikor gyanakodjunk?

  • gyakori betűtévesztés, betűk összecserélése, kihagyása miatt
  • gyakran erősen nyomják az írószert a papírra,
  • problémájuk lehet a szótagolással,
  • felcserélhetik a szótagokat,
  • a rövid és hosszú mássalhangzókat nem tudják megkülönböztetni,
  • az íráskép rendezetlen,

Foglalj időpontot!

Telefon: +36 30 525 3827